Alla inlägg den 12 april 2009

Av Maria - 12 april 2009 00:25

  

Upp kl 5.10 Fodra! Göra egen makeover. Nu för tiden är väl westerntävling det enda som kan få mig att lägga en komplett makeup med foundation och hela baletten. Känns ju som en väldigt sportig inledning på dagen….

Paljetter och chaps hade jag dock lämnat hemma. Det känns lite fånigt med hela maskeradkostymen, jeans och skjorta får duga tills vi har lite mer ordning på hästen!

Hatt är dock ett måste. För en neuropsykolog känns det helt vansinnigt, att enda gången vår häst ”bär sig åt”, så sitter man med bara ett lager filt på huvudet…

Suveräna Anki dök osjälviskt upp i gryning för att gå banan med mig och ge en massa goda råd om vägval och framridning. Första klassen var Novice Amateur Trail, med lagom mycket pinnar i. Boogie fick ett psykbryt redan i gaten, när föregående ryttare mottog supporterklubbens jubel. Men inne på banan gick hon faktiskt som en klocka! Extra stolt blev jag över ”backa i vinkel” och fungerande galoppfattningar. Vi kom 2:a för ena domaren och 4:a för den andra.

Sedan kånkades det ut mera bommar och det var dags för plockepinnhögen, dvs Amateur Trail. Ankis åsikt var dock att banan skulle bli lättare för Boogie med fler galoppbommar att hålla fokus på. Det hade nog stämt om inte matte konstrat till det! För jag har lite svårt att hålla både plan Arida banan och plan B hantera psykbryt, parallellt. Enligt Anki behöver jag bara ha plan A, så går det vägen. Hon har förmodligen rätt. Men ändå... Nu valde Boogie att skrika som en liten gris när vi startade banan med att vändning i box. Vid nästa hinder – grinden – steppade hon som om den var strömförande. Jag började med lugn guidning men sa sedan till henne, verbalt och med skänkeln, Nu står du still! Och tänka sig, det gjorde hon! Varpå jag blev så glad att det gick att bryta psykbrytet, utan att ta till två händer och diska sig, att jag liksom tappade bort delar av plan A – rida banan…. Så när vi så småningom kom till galoppvolt till höger, så ber jag av oklar anledning om vänster galopp, och den lilla hästen tar lydigt större delen av bomserien i förvänd galopp… hej och hå! Men vi kom på 6:e plats, och det känns helt OK!

 

Boogie avslutade sedan dagen med att delta i Open Senior Trail med Anki. Där blev det en 3:e plats, och Fröken var riktigt nöjd med att klå Moa som kom på 4:e plats. Den interna konkurrensen är visst värst!

För Anki och Blixten (med träningsvärk) blev det sedan seger i Open Junior Trail, innan Skällsta-gänget packade, mockade, och lastade för hemfärd.


Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar


Skapa flashcards