Direktlänk till inlägg 8 december 2008

I Adväntans tid...

Av Maria - 8 december 2008 22:03


Väntar fortfarande på att Tosca ska börja löpa. Det skulle hon gjort i november. Det är ju mammaledighet planerat för henne. Hos uppfödaren, jag är egentligen inte inblandad. Den som är sugen på nåt italiensk kontaktar i stället Fredrika

Mina uppfödarambitioner tog slut innan de började. Jag är visserligen innehavare av Sveriges absolut minsta rottweileruppfödning. Under kennelnamnet Yttermyrens har jag producerat 1 st vansinnigt dyr valp. Jag har skaffat mig tillräckligt med erfarenheter av misslyckade parningar, galna hanhundsägare, dräktighetskomplikationer, dödfödda valpar och kejsarsnitt för att räcka ett helt uppfödarliv.

Så mina insatser denna gång omfattar endast att dagligen kontrollera om Tosca har börjat sitt löp. Det har hon inte. Jag misstänker att hon spar sig till julen....


Medan vi väntar gör jag tappra försök att jobba slut på mig själv. Precis som förra året har de kunder som köper mina psykologkonsulttjänster ( = offantliga sektorn) pengar som tydligen "bara finns"  innan året är slut. Så jag gör mitt bästa för att beta av vårdköer både här och där innan tomten kommer.

Årets julklapp - en psykologutredning?




 
 
Tina

Tina

9 december 2008 11:46

Härligt att bara få ett livstecken från dig. Nä uppfödning verkar vanskligt att ägna sig åt. Tur att det finns duktiga människor som sköter sådant åt en. Får hoppas att fröken börjar löpa snart då och att du får krafter kvar till julstöket.
Kram

http://workinglabs.wordpress.com

 
Lina

Lina

9 december 2008 21:16

Skönt att se att du är på banan, men ta det lugnt och jobba inte ihjäl dig nu!

http://hundbiten.bloggagratis.se

 
AK

AK

9 december 2008 21:54

Du skriver så roligt!!
Fast jag hoppas så klart att adventsfriden får inställa sig så småningom i ditt hem och att du får en fridfull jul, fylld av skönt umgänge med familj och djur. Jag kan tänka mig att en och annan mycket avundsvärd ridtur på Boogie står på dagordningen!

http://bacillen.wordpress.com

 
Ingen bild

Maria Y

10 december 2008 10:12

Adventsfrid kan man ju drömma om! Medan man stryker lussesärkar och bakar till kakmarknader och julspel i skolan och slår in fyrtioelva små paket till paketkalendern som barnen vägrar växa ifrån.
Men barnen tycker det är mysigt och roligt i december och det är viktigast!

AK: Rida på Boogie kan jag nog också bara drömma om under jullovet. Ledig dotter = väldigt lite hästtid kvar åt mammma...
Inte heller något att hänga läpp över, istället får man njuta av att det blev så bra det här med hästköpet och dottern!

 
Tina

Tina

10 december 2008 11:27

Adventskallendrar ja, våra barn kräver fortfarande en sådan fast dom är 15 och 18 år. Varning alla blivande föräldrar, börja aldrig med en sådan ;)
Fast dom lussar inte längre och kan stryka själv.

http://workinglabs.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 november 2018 15:28

    Det här har vi ju gjort några gånger i år. Kommit fram till fas Uppsittning i igångsättningen. Pirrigt som attan. Inte för vad Boogie ska göra (det där ofrivilliga ryttartappet var en ren olyckshändelse, så det så...Ingens fel...utom möjlige...

Av Maria - 30 oktober 2018 11:19

Det blev mycket mer än 60 dagars rehab. Det blev nya utredningar, nya behandlingar, nya igångsättningar, nya bakslag och ännu mer utredning och behandling. Nu är det nog färdigutrett och färdigbehandlat och vi är inne i en väldigt varsam och långsam ...

Av Maria - 13 juni 2018 22:41


Idag har jag suttit på Boogie för första gången på bra länge. Det var ju tydligen väldigt viktigt att just rida, tyckte veterinären. Vi skrittade våra öppnor och slutor i alla väderstreck i barbackapadden. Det var mysigt men lite småsömnigt på ...

Av Maria - 13 juni 2018 22:36


Powerwalk på rakbanan med härligt underlag. Medföljande pleasurehäst hälsar att han HATAR att promenera i kossehästtempo. Han får småjogga och det är jobbigt ju... ...

Av Maria - 9 juni 2018 09:59

Vi har knögglat med en hälta som kommit och gått under några månader. Vi har också haft turen att få den utredd av en veterinär som känns väldigt ?modern? i sitt förhållningssätt både i hästhanteringen och det medicinska. Så Boogie har fått gå ute på...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards