Direktlänk till inlägg 2 januari 2010

Snöritt

Av Maria - 2 januari 2010 22:16

Vägen ligger framför oss, kilometer efter kilometer täckta av orörd nysnö som gnistrar i solen. Efter varje kurva kommer en ny raksträcka och ett nytt mjukt uppförslut. Boogie är pigg och stark! Det tycks hela tiden finnas en till växel att lägga i. Fartvinden viner i öronen och kylan biter i kinderna. Vi ökar, och ökar, och ökar!

Plötsligt piper mobilen. SMS.

Då kommer jag ihåg! Vi var ju 4 som red ut! Var är de andra?

Susanne på Älva ligger alldeles bakom, jag ser deras skugga i snön bredvid mig.

Men Bella och Marita, var är de? Maritas andra uteritt någonsin!  F-n, f-n,  f-n, nu har jag gjort det igen... Nu har nån trillat av, och det är förmodligen mitt fel!


Men de kommer så småningom, bakom kurvan, ångande och frustande. Marita är med! Okie är trött, men de är med! Bella brottas med ett skrittäcke som vill flyga av Simply i farten. Finns det inga galopptäcken, undrar vi! (SMSet är från Märta på handbollscup)


Boogie och jag försöker hålla oss i skinnet resten av turen, även om nysnön är sååå frestande.


Vi gör om det snart, eller hur tjejer!?!




Marita och Okie, nya medlemmar i Äventyrsdamerna?  

 
 
AK

AK

3 januari 2010 00:42

Wow! Jag är avis som tusan!

http://bacillen.wordpress.com

 
Ingen bild

Anki

3 januari 2010 14:06

Go girls, go!!!

 
Ingen bild

Anki, igen...

3 januari 2010 14:11

Det är så kul att se hur ni i stallet hjälper, pepper, stöttar och berömmer varandra, och då och då ger en spark där bak för att komma vidare. Ingen är för nybörjare, ingen har för "dålig" häst, en bra portion ödmjukhet och ett rejält lass jädrar anamma genomsyrar det hela, vilket guldgäng jag har, ni kan bara bli BÄÄÄÄÄST!!!

 
Ingen bild

Bella

3 januari 2010 16:57

Dagar som igår och idag är skälet till varför jag alltid kommer att ha häst!! Underbart när man känner muskelpaketet under sig som dras ihop och härlig häst som frågar lite försynt - får jag. får jag sticka nu?!? Sen bär det av Quarter-style :-) Jag längtar redan ill nästa gång!!!!!!

 
Tina

Tina

3 januari 2010 20:22

Oj va härligt det låter och va målande du skriver.
God fortsättning!

http://workinglabs.wordpress.com

 
Ingen bild

Marita

4 januari 2010 15:10

Jisses vad kul jag hade och sen den underbart vinterklädda skogen, hmmm kan det vara bättre. Vaknade med en enorm trängingsvärk i hela kroppen men vad spelar det för roll. Okie var nog också ganska mör. Längtar längtar till nästa gång (hoppas det blir snart) !!

 
MariaY

MariaY

4 januari 2010 23:02


:-)

Å beröm från Fröken också!!!!

#svimmar#

http://cowgirlup.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Susanne

5 januari 2010 22:39

Hihi! Fröken verkar inte alls ha något emot våra snögalopper, kanske lite avundsjuk? =) Äventyrsdamerna snart på nya äventyr! (Bra myntat!)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 november 2018 15:28

    Det här har vi ju gjort några gånger i år. Kommit fram till fas Uppsittning i igångsättningen. Pirrigt som attan. Inte för vad Boogie ska göra (det där ofrivilliga ryttartappet var en ren olyckshändelse, så det så...Ingens fel...utom möjlige...

Av Maria - 30 oktober 2018 11:19

Det blev mycket mer än 60 dagars rehab. Det blev nya utredningar, nya behandlingar, nya igångsättningar, nya bakslag och ännu mer utredning och behandling. Nu är det nog färdigutrett och färdigbehandlat och vi är inne i en väldigt varsam och långsam ...

Av Maria - 13 juni 2018 22:41


Idag har jag suttit på Boogie för första gången på bra länge. Det var ju tydligen väldigt viktigt att just rida, tyckte veterinären. Vi skrittade våra öppnor och slutor i alla väderstreck i barbackapadden. Det var mysigt men lite småsömnigt på ...

Av Maria - 13 juni 2018 22:36


Powerwalk på rakbanan med härligt underlag. Medföljande pleasurehäst hälsar att han HATAR att promenera i kossehästtempo. Han får småjogga och det är jobbigt ju... ...

Av Maria - 9 juni 2018 09:59

Vi har knögglat med en hälta som kommit och gått under några månader. Vi har också haft turen att få den utredd av en veterinär som känns väldigt ?modern? i sitt förhållningssätt både i hästhanteringen och det medicinska. Så Boogie har fått gå ute på...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards