Direktlänk till inlägg 13 september 2010

Om ni nånsin hade haft mig, hade ni tappat mig nu!

Av Maria - 13 september 2010 16:18


Varje dag på väg till jobbet måste jag stanna i en korsning bredvid den här valaffischen och jag begriper ingenting:


  


Obehagligaste valaffisch jag sett!

(I alla fall sedan Märta, då 2 år, pekade på Göran Persson och glatt ropade "Titta, Moffa!")


Vad menar de?

Är Kristdemokraterna emot utrotningshotade djur?


Tror de Sverige blir bättre utan djurparker?


Eller vänta - är det kanske meningen att man ska rösta på han där till höger på bilden, för ett humanare samhälle? Han ser ju handlingskraftig ut i alla fall, medan han till vänster mest ser skiträdd ut!


Tror någon behöver prata med sin spinndoktor...


Näe, jag tror jag är för ett gorilligare samhälle!











 
 
AK

AK

13 september 2010 16:54

ja vad mysko... är det inte kd som har en film med en massa klipp från savannen där man får se lejon slita gaseller i stycken, så där som lejon tenderar att göra naturligt, blandat med klipp på människor som beter sig dumt...och så är poängen att de vill ha ett mänskligare samhälle... Fattar liksom inte kopplingen till djur som beter sig naturligt?

http://bacillen.wordpress.com

 
MariaY

MariaY

13 september 2010 17:05


Den hade jag missat, ser ju nästan aldrig på TV. Men hittade den på deras hemsida, och den var ju också riktigt korkad!

http://cowgirlup.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Bella

13 september 2010 18:39

Samma här. . . fattar ingenting! Jag har undrat vad budskapet är sedan första gången jag såg en av deras afficher. Såå korkat!!!

 
Ingen bild

Susanne

13 september 2010 18:56

Jag läste en intervju där någon från KD förklarade att de valt ut djur som förknippas med olika oönskade (mänskliga) beteenden, dvs bufflighet (buffel), sticka huvudet i sanden (struts (fast jag har hört att det bara är en myt)) girighet (hyena) etc. Jag tror (och hoppas) att detta är affischerna som får KD att åka ur riksdagen.

Ser ut som att gorillor är bra på rabarberträning :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 november 2018 15:28

    Det här har vi ju gjort några gånger i år. Kommit fram till fas Uppsittning i igångsättningen. Pirrigt som attan. Inte för vad Boogie ska göra (det där ofrivilliga ryttartappet var en ren olyckshändelse, så det så...Ingens fel...utom möjlige...

Av Maria - 30 oktober 2018 11:19

Det blev mycket mer än 60 dagars rehab. Det blev nya utredningar, nya behandlingar, nya igångsättningar, nya bakslag och ännu mer utredning och behandling. Nu är det nog färdigutrett och färdigbehandlat och vi är inne i en väldigt varsam och långsam ...

Av Maria - 13 juni 2018 22:41


Idag har jag suttit på Boogie för första gången på bra länge. Det var ju tydligen väldigt viktigt att just rida, tyckte veterinären. Vi skrittade våra öppnor och slutor i alla väderstreck i barbackapadden. Det var mysigt men lite småsömnigt på ...

Av Maria - 13 juni 2018 22:36


Powerwalk på rakbanan med härligt underlag. Medföljande pleasurehäst hälsar att han HATAR att promenera i kossehästtempo. Han får småjogga och det är jobbigt ju... ...

Av Maria - 9 juni 2018 09:59

Vi har knögglat med en hälta som kommit och gått under några månader. Vi har också haft turen att få den utredd av en veterinär som känns väldigt ?modern? i sitt förhållningssätt både i hästhanteringen och det medicinska. Så Boogie har fått gå ute på...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards