Direktlänk till inlägg 2 januari 2012

Provocerad

Av Maria - 2 januari 2012 13:42


När den nästan helt insomnade bloggen liksom får ett ryck med fler läsare än de närmast sörjande, så blir man ju nyfiken och måste undersöka trafikkällorna. Ibland hittar man ovanligt spännade sökvägar.


Jag undrar t ex om  den som googlat på "showmanship inom trolleri" verkligen hittade det h*n sökte här i bloggen?


Om barfotaverkning har jag aldrig skrivit en endaste rad. Jag har inga kunskaper eller särskilda synpunkter i ämnet. Därför känns det förbaskat orättvisst att en blogg i det ämnet väljer mitt gamla inlägg om en tappskokurs jag gick för några år sedan, som exempel på oseriös inställning, hästägare som gör "hursomhelst" när hästen tappar en sko och  utsätter hästen för "onödigt lidande" i strid med djurskyddslagar.


Har förstås väldigt svårt att känna igen mig själv i den beskrivningen... fast det händer ju att folk helt saknar självkritik och sjukdomsinsikt, så jag väljer ändå att reflektera en stund...hmm...känner att jag funderar mest över att samma blogg har en Årets Lista 2011 där de som Årets Sämsta listar "All smutskastning"...

 

Precis medan jag begrundar det faktum att jag, åtminstone på nätet, således kan uppfattas som en oseriös hästägare utan omtanke om min hästs fötter, så blippar mobilen. Det är allra bästa hovslagaren Sonny som hör av sig för att kolla hur min häst mår sedan han pysslade med henne förra veckan.   


 
 
Ingen bild

ari

2 januari 2012 15:18

vad orättvist! bäst då att jag definitivt inte kolla hur folk har hamnat på våran blog..usch..
kanske via 'showmanship inom trolleri' :-)))

Maria

2 januari 2012 15:28

jo, nog känns det lite orättvist... hihi, så klart h*n skulle till er, inte till mig, om h*n ville showmanshippa med trolleri ;)

 
Ann-Louise

Ann-Louise

2 januari 2012 17:01

Så intressant och spännande. Man får ta det för vad det är. Internet och bloggvärden är något väldigt knepigt. Måste raskt kolla om jag kan vara med där också. Det är jag säkert :-). Jag låter ju mina stackars hästar gå ute dygnet om fast det är vinter. Dessutom utan dubbla täcken! Uj.
Jag vet i alla fall att du är väldens bästa hästmatte! Kram på dig!

http://hastochhund.bloggagratis.se

Maria

2 januari 2012 19:15

Jo jag vet : p Tack snälla du! Mest tragikomiskt att några ironiska rader tolkas bokstavligt! Dock liiite provocerande att bli anklagad för att ha "oseriös attityd" till hovens hälsa när en så stor del av mitt liv kretsar kring just Boogies fötter. Kritik för att ha skor på ö h t hade jag köpt på ett annat sätt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 november 2018 15:28

    Det här har vi ju gjort några gånger i år. Kommit fram till fas Uppsittning i igångsättningen. Pirrigt som attan. Inte för vad Boogie ska göra (det där ofrivilliga ryttartappet var en ren olyckshändelse, så det så...Ingens fel...utom möjlige...

Av Maria - 30 oktober 2018 11:19

Det blev mycket mer än 60 dagars rehab. Det blev nya utredningar, nya behandlingar, nya igångsättningar, nya bakslag och ännu mer utredning och behandling. Nu är det nog färdigutrett och färdigbehandlat och vi är inne i en väldigt varsam och långsam ...

Av Maria - 13 juni 2018 22:41


Idag har jag suttit på Boogie för första gången på bra länge. Det var ju tydligen väldigt viktigt att just rida, tyckte veterinären. Vi skrittade våra öppnor och slutor i alla väderstreck i barbackapadden. Det var mysigt men lite småsömnigt på ...

Av Maria - 13 juni 2018 22:36


Powerwalk på rakbanan med härligt underlag. Medföljande pleasurehäst hälsar att han HATAR att promenera i kossehästtempo. Han får småjogga och det är jobbigt ju... ...

Av Maria - 9 juni 2018 09:59

Vi har knögglat med en hälta som kommit och gått under några månader. Vi har också haft turen att få den utredd av en veterinär som känns väldigt ?modern? i sitt förhållningssätt både i hästhanteringen och det medicinska. Så Boogie har fått gå ute på...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards