Alla inlägg den 13 september 2012

Av Maria - 13 september 2012 18:52


den verkliga feelgood-upplevelsen med häst: Träningshelg med Ellen Ofstad!

Hästplatserna är fullbokad (och Boogie och jag har en!) men man kan fortfarande boka observatörsplats.


Glädje, humor och stor kärlek till HÄSTEN!


Boogie och jag haft så otroligt roligt de gånger vi varit med förut!  Som alltid när man åker på arrangemang I OHR's regi får man inte bara de bästa tränarna utan också den allra bästa servicen!


Jag längtar till nästa helg!



 



Av Maria - 13 september 2012 16:30


Börjar idag i mitt hästliv. Jag behöver inte åka till stallet idag. Jag har medryttare.


Min annons gav fantastiskt bra utdelning! Många svar och jag hittade inte bara en, utan faktiskt två, väldigt gulliga, trevliga tjejer som rider fint och mjukt och är så där mysiga med min häst som jag önskade mig. Så det gick ju inte alls att "välja"!


Så nu har jag medryttare två vardagar i veckan och ibland på helgerna efter behov. Vi provar oss fram så under september, och jag tror det kommer att bli kanon för alla inblandade!


Kanske kan jag presentera dem här med namn och bild så småningom, om de själva vill   


I övrigt i veckan har Boogie och jag haft en kanonlektion med Carolina med fokus på de långa tyglarna och böjda spår. Trots att Boogie är lite trött när man tar in henne, så taggar hon igång rejält när man sätter igång och tränar. Hon är lite spännande eftersom hon kan se så lugn ut, men det händer ett och annat under ytan, som i bland ploppar ut när det blir lite frustration. Igår bjöd hon bland annat på en väldigt fin spontan levad med god balans. Eftersom det ö h t inte stod på schemat valde vi att ignorera.  (Fast jag gillade kroppskontrollen och balansen...)

Jag tycker hon är tämligen enkel att få in på rätt spår igen. Bara jag håller ordning på min kropp, mina signaler och sätter lagoma kriterier, så går det på räls...

Då är det så roligt att man alldeles glömmer bort förkylning, feber och elände för en stund.


På tal om kroppen så är det dags för träningshelg med Ellen Ofstad om en vecka. Då ska jag be att få jobba lite med kroppspråk från marken med målsättningen att få Boogie intresserad av att spegla/imitera mina rörelser. Känns som det är en pusselbit till som vi skulle ha glädje av. Lite kul att Carolina tänkt samma sak för oss!


Stay tuned for Dances with Horses .....   


Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards