Direktlänk till inlägg 10 april 2013

Dåligt manus

Av Maria - 10 april 2013 12:00


Är det bara jag som ibland undrar om jag är med i en riktigt dålig komedifilm? Som t ex en "vanlig" onsdagsmorgon när att-göra-före-jobbet-listan innehåller köra barnens glömda läxpapper i det ena vädersträcket  för att sedan  åka och ta hand om krasslig häst i helt motsatt vädersträck,  samtidigt som ens närstående pensionärer har fintat bort hemhjälpen och gått under radarn.

I ärlighetens namn utförde syster yster fältarbetet i pensionärsjakten, men stressnivån galopperade ändå till osunda nivåer, ivrigt påhejad av min telefonterrorist till tandläkare (personlig tandvård i ytterligare ett väderstreck fanns det liksom inte plats för i körschemat i dag).

Halvvägs genom listan hör maken av sig och undrar varför jag inte ordnat med nycklar till hantverkarna. Jaa, varför... fullt på minneskortet kanske?

Jag tänker att detta kräver en rejäl kaffe,  bara för att få uppleva att mitt kort tackat för sig och inte vill vara med längre. I plånboken ligger bara norska kontanter, som Statoil märkligt nog inte vill ha. 

Anländer så småningom till jobbet och inser att det ju är ONSDAG. Inte för att jag alltid brukar ha uniform då, men praktiska jeans (med lite betforspill på) ligger lite väl långt ifrån just denna arbetsplats onsdags-dress-code för att vara komfortabelt.

Kanske får skippa lunchen och knapra på riskakor i stället för att visa mig? Fast attan också, det är ju stormöte sedan... 


Nej, det här manuset är för dåligt , och filmen saknar dessutom en sådan där charmslarvig, lagom ruffsig huvudperson med skrattgropar. Så vitt jag vet delas det heller inte ut några priser för bästa rolltolkning i kategorin Verkligt Vardagsliv. Glamourfaktor 0, således.


Nej, manusförfattarna får tänka till över natten och komma upp med något bättre tills i morgon. Science fiction gillar jag!





MEN - vänta nu! Jag har ju varit på kurs:


Vent litt - STRIKK

Er det et nasjonalt problem?

Er det et internasjonalt problem?

Er det noen som önsker å bytte plass med deg?








 
 
Ingen bild

Lone

10 april 2013 18:37

STRIKK? Det tror jeg du må fortelle mer om! Liker foressten at du forteller om ditt uredigerte hverdagsliv. Fint å se at det er andre med hverdager der ute! Liiiiker bloggen din :)

 
Ingen bild

Erika

10 april 2013 22:25

Underbart - det är precis så det är - i det vanliga livet :) Fast du har fel på en punkt - huvudpersonen är minsann visst charmig! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 november 2018 15:28

    Det här har vi ju gjort några gånger i år. Kommit fram till fas Uppsittning i igångsättningen. Pirrigt som attan. Inte för vad Boogie ska göra (det där ofrivilliga ryttartappet var en ren olyckshändelse, så det så...Ingens fel...utom möjlige...

Av Maria - 30 oktober 2018 11:19

Det blev mycket mer än 60 dagars rehab. Det blev nya utredningar, nya behandlingar, nya igångsättningar, nya bakslag och ännu mer utredning och behandling. Nu är det nog färdigutrett och färdigbehandlat och vi är inne i en väldigt varsam och långsam ...

Av Maria - 13 juni 2018 22:41


Idag har jag suttit på Boogie för första gången på bra länge. Det var ju tydligen väldigt viktigt att just rida, tyckte veterinären. Vi skrittade våra öppnor och slutor i alla väderstreck i barbackapadden. Det var mysigt men lite småsömnigt på ...

Av Maria - 13 juni 2018 22:36


Powerwalk på rakbanan med härligt underlag. Medföljande pleasurehäst hälsar att han HATAR att promenera i kossehästtempo. Han får småjogga och det är jobbigt ju... ...

Av Maria - 9 juni 2018 09:59

Vi har knögglat med en hälta som kommit och gått under några månader. Vi har också haft turen att få den utredd av en veterinär som känns väldigt ?modern? i sitt förhållningssätt både i hästhanteringen och det medicinska. Så Boogie har fått gå ute på...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards