Direktlänk till inlägg 29 maj 2014

AR-clinic med Christoffer Dahlgren

Av Maria - 29 maj 2014 20:54

Idag har jag varit fotfolk på min första AR-clinic.
Christoffer var pedagogisk och rolig att lyssna på. Precis som förhandstipsen gjort gällande   

Han lyckades räta ut några frågetecken jag haft. Samt skapa några nya...
Precis som det ska vara!


Störst behållning hade jag av att titta på Anna-Claras uppsuttna pass.
Det är mycket möjligt att det bara är ett bevis på hur lite jag egentligen förstår , att jag tyckte det var lättast att förstå vad den mest avancerade deltagaren höll på med...

Det var också givande att få se hästar på olika nivå göra "skolor" och höra Christoffers tankar kring det.

Så jag tror definitivt det kommer att hjälpa mig att bättre förstå vad Carolina försöker få mig och Boogie att göra   

Fast belöningsbaserat då.
Jag nådde till slut en viss gräns där jag inte ville titta på mer spöpetande och knackande. Inte för att det på något vis var någon häst som for illa eller så. Det var mjuka, lyhörda ryttare och Christoffer sa många kloka saker om hur man ska jobba för att få en avspänd häst. Det är relativt mild inverkan man jobbar med. Men för mig blir det ändå för långt från mitt eget synsätt när allt bara bygger på negativ förstärkning. Det var väldigt sparsmakat med "vanligt" beröm också, så hästarnas enda ledtråd var just att petandet upphörde. (Förutom Anna-Clara då, som var mer generös med både verbalt beröm och serverade en och annan godis. )

Så då uppstår ett behov av att åka hem, göra om, göra rätt, så jag åkte till stallet. Och det gick ju inte alls som planerat, men det är en annan historia...






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 november 2018 15:28

    Det här har vi ju gjort några gånger i år. Kommit fram till fas Uppsittning i igångsättningen. Pirrigt som attan. Inte för vad Boogie ska göra (det där ofrivilliga ryttartappet var en ren olyckshändelse, så det så...Ingens fel...utom möjlige...

Av Maria - 30 oktober 2018 11:19

Det blev mycket mer än 60 dagars rehab. Det blev nya utredningar, nya behandlingar, nya igångsättningar, nya bakslag och ännu mer utredning och behandling. Nu är det nog färdigutrett och färdigbehandlat och vi är inne i en väldigt varsam och långsam ...

Av Maria - 13 juni 2018 22:41


Idag har jag suttit på Boogie för första gången på bra länge. Det var ju tydligen väldigt viktigt att just rida, tyckte veterinären. Vi skrittade våra öppnor och slutor i alla väderstreck i barbackapadden. Det var mysigt men lite småsömnigt på ...

Av Maria - 13 juni 2018 22:36


Powerwalk på rakbanan med härligt underlag. Medföljande pleasurehäst hälsar att han HATAR att promenera i kossehästtempo. Han får småjogga och det är jobbigt ju... ...

Av Maria - 9 juni 2018 09:59

Vi har knögglat med en hälta som kommit och gått under några månader. Vi har också haft turen att få den utredd av en veterinär som känns väldigt ?modern? i sitt förhållningssätt både i hästhanteringen och det medicinska. Så Boogie har fått gå ute på...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards