Alla inlägg den 7 februari 2014

Av Maria - 7 februari 2014 22:27


Framför mig i står två herrar, den ena i yngre medelåldern, den andra i övre, i prydlig kö och väntar på sina beställningar. Plötslig vänder sig den ena om och inleder ett samtal.


Yngre herre: Man ska inte dricka för mycket kaffe, det är inte bra för hjärtat.

Äldre herre: Ja, men det är bra mot demens. Fem koppar om dagen minskar risken för demens.

Yngre herre: Man borde dricka grönt te, det förebygger cancer

Äldre herre: Ja, det är så många olika forskningsrön att förhålla sig till.

Yngre herre: Ja, vinna på lotto - det förebygger säkert också cancer!

Äldre herre: Ja säkert! Och Kärlek! Kärlek, det förbygger det mesta! Har man kärlek i sitt liv är man friskare!

Yngre herre: Jaa!! Och kärleken från en hund! Jag har en hund, och det är som att komma hem till mammas kärlek om igen, varje dag!


Vid det här laget möts mina mungipor någonstans i nacken, och båda herrarna ler varmt tillbaka mot mig. Så står vi där, tre kompletta främlingar, och delar ett märkligt, innerligt ögonblick av vardagslycka en vanlig fredag morgon!


Hur ofta händer det?


Jag var hög resten av dagen!




Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards