Alla inlägg den 20 maj 2016

Av Maria - 20 maj 2016 23:42

Nä, inte riktigt!
Men hästarna har fått flytta till sitt sommarresidens den här veckan!
En rymlig tvårummare med utsikt över ovalbanan.

När jag kom hem från Sundsvall i kväll stod de redo att visa mig runt.

Vi började med att plocka av galoscherna, de var mest till för om det skulle varit röjigt vid utsläpp.
Vilket det inte var, då var det all-you-can-eat-buffet som var viktigast.

Sedan flugsprejade vi, och Hottis minns mycket väl sin frihetssprejträning. Sådant som är inlärt med positiv förstärkning sitter som berget!

Efter det visade de mig sitt "lilla" rum.

Sedan har de en liten sluss till sitt stora rum.

En snabbkoll av VVS-faciliteterna.
Så fånigt glad jag blev när det låg saltsten på plats som jag varken tjatat mig till eller inhandlat själv.
Seglinge - fullservice på riktigt! ??

Vattenkopparna kontrolleras varje dag och hästarna blir visiterade. Precis som det ska vara.

En fin dunge på en kulle ingår i planlösningen.

Hästarna hängde inte med upp först, men när jag visslade kom de i galopp.
Inkallning på gräs - det är rätt coolt när man har häst!


Det blev en riktig mysstund i dungen under de stora blommande häggarna medan regnet strilade. Så ljuvligt och så värt en "omväg" runt Almunge på hemvägen från tjänsteresan.

[Bild]

Så lycklig över att mina hästar fått ett eget sommarparadis!

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards