Direktlänk till inlägg 13 maj 2009

ONOFF – so totally off!

Av Maria - 13 maj 2009 21:59

 

Kund: Hej! Min sprillans nya supermobil krånglar. Det verkar vara nåt glapp till skärmen. Bilden försvinner och den bara blinkar och laddar ur batteriet.


Expedit: Ja, det är rätt vanligt på de här skjutmodellerna. Vi skickar den till verkstaden. (Plockar ut sim- och minneskort och knappar på dator.)


Kund: Hur lång tid tar det?


Expedit: Ca 3 veckor. Så då var det klart! (Räcker över ett kvitto)


Förvånad kund: Får jag ingen lånemobil under tiden?


Expedit: Nej, det har vi slutat med.


Kund: Men tjejen före mig fick ju en!


Expedit: Nej, det fick hon inte.


Kund: Men jag såg det ju! Din kollega gav henne en precis innan du kom.


Expedit: Nej, så gör vi inte längre. Det är inte lönsamt för oss med lånemobiler. Kunderna har bara sönder dem.


Kund: Din kollega, Jens stod det på skylten, gav en lånemobil till kunden före mig. Hon verkade ha samma problem som jag!


Expedit går iväg och konsulterar sin kollega. Kommer tillbaka.

Expedit: Det var ett undantag som han inte borde  ha gjort.


Kund: Då får du göra ett sådant undantag för mig också. Jag är egen företagare och mina kunder kan bara nå mig på mobilen. Den är mitt viktigaste arbetsverktyg!


Expedit: Men det var ju klantigt ordnat! Du måste ha en fast telefon också. Du behöver bara lägga till 70 kr/mån till ditt abonnemang för ett fast nummer som kopplar till din mobil.


Kund: Jag vill inte ha något ytterligare abonnemang, jag vill ha en lånemobil!


Expedit: Har du ingen gammal mobil hemma?


Kund: Nej, faktiskt inte. Jag köpte den här när den gamla gick sönder…


Expedit: Men då måste du köpa dig en reservmobil. Vi har t ex den här modellen till specialpriset 499 kr.


Kund: Menar du på allvar att jag måste köpa ytterligare en mobil att ha medan ni reparerar den här av dyraste finaste modellen, som ni sålde till mig för mindre än 5 månader sedan?


Expedit: Mmm, så är det nog.


Kund: Ge mig mitt SIM-kort, nu går jag.


Expedit: OK, då sms:ar vi dig när din mobil är klar. (Tittar menande på korgen med extrapris-mobilerna)

 

Jo tjena!

   

 
 
Tina

Tina

14 maj 2009 11:10

Men va dåligt! Du kan få låna en av mig om du vill fast vi bor ju en bit ifrån varandra förstås.

http://workinglabs.wordpress.com

 
Ingen bild

Maria Y

14 maj 2009 13:44

Tack Tina, men det har löst sig, no thanks to double-OFF. Går ju inte att vara utan ens en halvtimme...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 november 2018 15:28

    Det här har vi ju gjort några gånger i år. Kommit fram till fas Uppsittning i igångsättningen. Pirrigt som attan. Inte för vad Boogie ska göra (det där ofrivilliga ryttartappet var en ren olyckshändelse, så det så...Ingens fel...utom möjlige...

Av Maria - 30 oktober 2018 11:19

Det blev mycket mer än 60 dagars rehab. Det blev nya utredningar, nya behandlingar, nya igångsättningar, nya bakslag och ännu mer utredning och behandling. Nu är det nog färdigutrett och färdigbehandlat och vi är inne i en väldigt varsam och långsam ...

Av Maria - 13 juni 2018 22:41


Idag har jag suttit på Boogie för första gången på bra länge. Det var ju tydligen väldigt viktigt att just rida, tyckte veterinären. Vi skrittade våra öppnor och slutor i alla väderstreck i barbackapadden. Det var mysigt men lite småsömnigt på ...

Av Maria - 13 juni 2018 22:36


Powerwalk på rakbanan med härligt underlag. Medföljande pleasurehäst hälsar att han HATAR att promenera i kossehästtempo. Han får småjogga och det är jobbigt ju... ...

Av Maria - 9 juni 2018 09:59

Vi har knögglat med en hälta som kommit och gått under några månader. Vi har också haft turen att få den utredd av en veterinär som känns väldigt ?modern? i sitt förhållningssätt både i hästhanteringen och det medicinska. Så Boogie har fått gå ute på...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards