Direktlänk till inlägg 14 april 2012

Lite Lördags-Boogie

Av Maria - 14 april 2012 17:06

Idag var det uppsutten nypremiär i rehabprogrammet efter vrickningen. 40 minuters skritt var den tilldelade ransonen. Egentligen kunde jag suttit upp redan för några dagar sedan, men eftersom jag numera är så taggad på de långa tyglarna, så väljer jag alltid dem när jag ser att jag kan ha ridhuset för mig själv. Med all snö som fallit under natten så var ridhuset populärt idag, så då passade det med uppsuttet. Vi samsades fint med Hottis på longerlina, fina duktiga dressyrfjordingen Eikar och lite blandade snöras från taket. Boogie blev lite laddad när jag satt upp, vilket yttrade sig i någon grimas mot Eikar och lite svanssvischande och tramp på stället. "Nu kommer alla känslorna på en och samma gång" typ. När hon blir så där laddad brukar det vara bäst att få trava igång och blåsa ut lite ånga, men den valmöjligheten har vi ju inte just nu. Vi fick pyssla med allt man kan hitta på i skritt i stället, och det är en del om man tänker efter. Dvs allt vi gör i de långa tyglarna, plus lite till. Ska passa på att använda den här skrittperioden att förstärka att hon samlar sig för skänkeln och blir lååångsammare. Ebba har gjort grundjobbet där, jag bara glassar in, snor konceptet och hottar upp det med belöning :) Så jobbar vi! Kul att vara i sadeln igen, även om det förstås känns väldigt segt att vara i en rehabperiod igen. Man får jobba en hel del med sitt eget mentala fokus. Flytta det från specifika tävlingsdatum till allmän nyfikenhet på vad man kan utveckla för framtiden. Det går lite upp och ned, kan jag säga...

 
 
Mandamonki

Mandamonki

14 april 2012 17:32

Hejsan! Mitt namn är Manda och i min blogg pågår just nu lottningen! Det betyder att du kan skriva in din bloggadress bland mina kommentarer i min blogg och sen så kommer jag att lotta ut en 2 vinnare som får synas framför 50-60 läsare! Du bör nog vara med eftersom din blogg är super bra och intressant! // Mandamonki

http://mandamonki.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Snabbköpskassörskan

14 april 2012 23:11

Men är det du eller hästen som vrickat sig?
Säkert en jättevrickad fråga men jag har inte riktigt hängt med här!!

Maria

17 april 2012 15:50

Boogie gjorde något slags lindyhopmanöver med Ebbas häst i hagen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 november 2018 15:28

    Det här har vi ju gjort några gånger i år. Kommit fram till fas Uppsittning i igångsättningen. Pirrigt som attan. Inte för vad Boogie ska göra (det där ofrivilliga ryttartappet var en ren olyckshändelse, så det så...Ingens fel...utom möjlige...

Av Maria - 30 oktober 2018 11:19

Det blev mycket mer än 60 dagars rehab. Det blev nya utredningar, nya behandlingar, nya igångsättningar, nya bakslag och ännu mer utredning och behandling. Nu är det nog färdigutrett och färdigbehandlat och vi är inne i en väldigt varsam och långsam ...

Av Maria - 13 juni 2018 22:41


Idag har jag suttit på Boogie för första gången på bra länge. Det var ju tydligen väldigt viktigt att just rida, tyckte veterinären. Vi skrittade våra öppnor och slutor i alla väderstreck i barbackapadden. Det var mysigt men lite småsömnigt på ...

Av Maria - 13 juni 2018 22:36


Powerwalk på rakbanan med härligt underlag. Medföljande pleasurehäst hälsar att han HATAR att promenera i kossehästtempo. Han får småjogga och det är jobbigt ju... ...

Av Maria - 9 juni 2018 09:59

Vi har knögglat med en hälta som kommit och gått under några månader. Vi har också haft turen att få den utredd av en veterinär som känns väldigt ?modern? i sitt förhållningssätt både i hästhanteringen och det medicinska. Så Boogie har fått gå ute på...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards