Alla inlägg den 23 december 2012

Av Maria - 23 december 2012 23:45

 

Av Maria - 23 december 2012 15:54


Är äntligen är hyffsat klar med det här


 


Måste bara köpa saffran som vi glömde när vi väl kom fram till kassan. Så klart!


 


Så idag har jag hunnit vara med och mysa med hästarna ordentligt


 

Nypåfyllt i halmstationerna.


 

En ny sida av Hottis. Han tar sig ton! 

Absolut inte mot mig! Den här grimasen är riktad mot en annan häst bakom som också ville vara med på ett hörn. Den senaste tiden har Hottis varit väldigt tydlig mot vissa hästar att jag är hans människa och de får INTE vara med och dela på hans resurs. Till andra, t ex Boogie och Billy säger att inte ett dugg om de kommer fram och vill vara med och snacka lite.


Jag skulle ta en titt på Joey också, eftersom hans matte är borta på julfirande. Tänkte att jag tar ett kort och skickar så hon ser att han mår fint.


 


 

Här håller han på och  trixar med Pikaboos stjärtlappar. Om det är så smart låter jag vara osagt.


Eftersom jag upptäckte en färsk broddspark så fick Joey följa med in för lite sårvård.


 


Det är lite kul med Joeys paint-teckning. I alla fall med täcke på så har han liksom en vanlig quartersida


 


och en paintsida


 


Efter lite bestyr med de ytliga  såren (mycket snäll häst), och kontakt med matte så fick Joey gå ut igen. Fast först lyckas jag mms:a närbilder på sår och en lång beskrivning till någon stackars okänd person! Tänk er själva, det blippar i mobilen och ni tror att det är ännu en trevlig julhälsning, men klafs i nyllet så får ni en närbild på vad som finns under huden på en hästhas. Uäck!

Jag måste verkligen städa i mina kontakter i mobilen. Där finns så mycket skräp efter alla mobilbyten...


 


Till slut kom vi iväg ut på tur med Hottis och Boogie. Premiär för Hottis efter den långa vilan. Ebba har suttit lite på honom i ridhuset några dagar, men bara lite, eftersom han är ordinerad uteritter. Coola killen har dock inga bestyr med att det var ett bra tag sedan han kom ut i omgivningarna. Lastbilar, pendeltåg som sprutar snörök, tanter med stavar och snöskottande gubbar - bring it on!

Det var mera Boogie som hade lite märkligheter för sig. Först skulle det INTE galopperas och sedan skulle det BARA galopperas...  Jag har sagt det förut, den hästen ska inte vara ledig i onödan, det blir bara rörigt på hjärnkontoret då. Pussmulen!



  


På hemvägen hoppade jag av vid de akademiska damernas hage och gick in och tittade till dem en stund eftersom även deras mattar är på julfirande. Ingen sårvård där inte, bara tre milt förvånade märrar som undrade varför jag var så närgången :) Snälla go'a mular!


Hoppas hinna ut en sväng i morgon också innan släktinvasionen. Hottis får dock vilodag. Kan vara lagom med varannan dag när man inte haft ryttare på ryggen på ett tag.

Kanske är någon mer som vill ta en jultur på morgonen?


Så nu är det dags för lite julstökande! Ska bara ladda upp med lite BRA julmusik!











Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards