Direktlänk till inlägg 6 augusti 2013

Film från dagens uppsuttna klickerträning

Av Maria - 6 augusti 2013 20:17



Det är inte så ofta jag lyckas få någon som kan filma samtidigt som jag tränar för Carolina, men idag var Kristin med och fångade lite galenskaper på bild   


Vi testade att jobba över en upphöjd bom för att få mer bakbensaktivitet i galoppfattningarna.

Först klickade jag fram spontana galoppfattningar. Eller halvspontan i alla fall. Jag höll nog ytterskänklen lite i galoppläge i början, men ut från henne så det inte skulle bli något tryck.

Sedan försökte vi få fattningen att hamna i anslutning till bommen.

Så lägger man till en signal när man börjar få bra kvalitet så den kvaliteten kopplas till signalen.

Är tanken...


Det är roligt och lite speciellt att sitta på en häst som bjuder spontana galoppfattningar. Samtidigt väldigt svårt att hålla styr på alla sina egna muskler så de inte av gammal vana "säger" saker...



 
 
Ingen bild

Britta

9 augusti 2013 08:07

Hej Maria! Som novis på klickerträning och vad det kan användas till (i princip allt har jag förstått nu ;) ) så hittade jag Carolina tack vare dig. Att nu även få se en film på din inspirerande träning gjorde min dag - och dagen som knappt har börjat än! :)
Tack tack!

Maria

9 augusti 2013 13:50

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 november 2018 15:28

    Det här har vi ju gjort några gånger i år. Kommit fram till fas Uppsittning i igångsättningen. Pirrigt som attan. Inte för vad Boogie ska göra (det där ofrivilliga ryttartappet var en ren olyckshändelse, så det så...Ingens fel...utom möjlige...

Av Maria - 30 oktober 2018 11:19

Det blev mycket mer än 60 dagars rehab. Det blev nya utredningar, nya behandlingar, nya igångsättningar, nya bakslag och ännu mer utredning och behandling. Nu är det nog färdigutrett och färdigbehandlat och vi är inne i en väldigt varsam och långsam ...

Av Maria - 13 juni 2018 22:41


Idag har jag suttit på Boogie för första gången på bra länge. Det var ju tydligen väldigt viktigt att just rida, tyckte veterinären. Vi skrittade våra öppnor och slutor i alla väderstreck i barbackapadden. Det var mysigt men lite småsömnigt på ...

Av Maria - 13 juni 2018 22:36


Powerwalk på rakbanan med härligt underlag. Medföljande pleasurehäst hälsar att han HATAR att promenera i kossehästtempo. Han får småjogga och det är jobbigt ju... ...

Av Maria - 9 juni 2018 09:59

Vi har knögglat med en hälta som kommit och gått under några månader. Vi har också haft turen att få den utredd av en veterinär som känns väldigt ?modern? i sitt förhållningssätt både i hästhanteringen och det medicinska. Så Boogie har fått gå ute på...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards