Alla inlägg den 5 september 2007

Av Maria - 5 september 2007 23:55

Nu är det slut på sommarsäsongen. Det är kallt för en liten Texashäst och hon sover dåligt. Så nu får Boogie flytta in i stallet på nätterna. För sova ordentligt måste man om man ska orka jobba och lära sig nya saker. Nu kommer nog matte också att sova bättre om natten...

Av Maria - 5 september 2007 22:58

Det goda först:


Idag drog fortsättningskursen igång så nu är det 5 kurser igång samtidigt. Många motiverade kursdeltagare med glada, belöningsbara hundar gör det till att nöje att stå i 4-timmarspass i mörker och blåst. Ärligt! Det finns inget som är så förstärkande för instruktören som elever som har egna frågor, tränar på läxorna och har kul med sina hundar.


Ett antal större uppdrag på psykologsidan har droppat in under veckan så nu är jag nog fullt sysselsatt året ut. Vilket inte är illa då jag bara varit frilansare på heltid i 5 dagar!


Det tråkiga:

För första gången blir jag tvungen att ställa in fullbokade kurser, just pga ovanstående psykologuppdrag. Det gäller de kurser som skulle startat i oktober. Konsultuppdragen är i Gästrikland och Dalarna och jag  får helt enkelt inte ihop logistiken. Jag kan bara vara på ett ställe i taget. Den krassa ekonomiska verkligheten är sådan att jag måste prioritera psykologjobben. Det går inte att försörja sig på bara hundkurser. Så är det...


Millie på valpkursen med stor och liten matte:

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards