Direktlänk till inlägg 2 oktober 2008

Mer om Ellen-kursen, och lite annat som är på gång

Av Maria - 2 oktober 2008 09:41


Ann-Louise har sammanfattat kloka synpunkter från kursen, och av outgrundlig anledning valt att illustrera med bilder på mig och Boogie.


På utvecklingssamtalet jag hade med mig själv beslutades det att instruktör Yttermyr, i tillägg till den redan inbokade fortsättningkursen Chicken Camp 2&3 med Bob Bailey i oktober, även ska få åka på Clicker Expo i Austin, Texas i januari! Schysst chef jag har nu för tiden!


Nu pågår förhandlingar med maken om han kan tänka sig att vara medföljande spouse, och sedan kika lite närmare på Texas med mig. Han är skeptisk so far, och muttrar om att det säkert bara blir en massa hund- o hästrelaterade utfärder. Förstår inte var han får sånt i från?


Skojsig nätshopping från staterna anlände på förstukvisten i går. Hattask till mig och boots till Ebba. Samt svart showfilt till Boogie. Spelar ingen roll hur många filtar man har tycks det som, rätt färg fattas ändå när det gäller. Har snart tullat ihop till en hel USA-resa till...


Hattasken har två våningar och  rymmer både min och Ebbas hattar. Ebbas boots har fyrkantig tå vilket ska vara det senaste enligt Fröken. Om någon för ett år sedan påstått att jag skulle betala för något av ovanstående hade jag garvat läppen av mig! Nu känns det som väldigt bra inköp!


Nästa vecka är det dags för kapitel 3 av Tävla med Boogie





 
 
Tina

Tina

2 oktober 2008 17:17

Ja jag garvar läppen av mig, gu så töntigt ;-) Men jag håller med om att du har en mycket snäll chef och vill inte maken hänga med så kan jag ställa upp som spouse.
Tina

http://workinglabs.wordpress.com

 
Ann-Louise

Ann-Louise

2 oktober 2008 19:16

Du är GALEN!!!! Bara dra över så där! Kanske ska du titta på lite hästar också :-)?!!? Så bra är inte min chef... Jag säger till mig själv att "du ska vara glad att jag inte ger dig sparken!" ;-).

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maria Y

2 oktober 2008 23:15

Tina, du vill väl inte vara spouse och lata dig vid poolkanten? Du vill väl gå på seminarier och work-shops?
Ann-Louise, du måste få iväg din chef på en sådan där utvecklingssamtalskurs! Man kan inte hålla på och hota anställda så där! De ska uppmuntras!

 
Ann-Louise

Ann-Louise

3 oktober 2008 20:49

Ha ha ha
Det är ju fan att man är sin egen chef ;-P. Man får väl göra en förhandling sådär som killen gör på TV reklamen, när han sitter och pratar med sig själv...ha ha

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
Camilla & Imma

Camilla & Imma

4 oktober 2008 20:20

Jaha... nu fick jag beslutsångest över just precis _vilka_ 15-20.000 jag ska lägga på kurs nästa år. :-)

http://www.freewebs.com/rastahunden

 
Ingen bild

Camilla & Imma

4 oktober 2008 20:24

Eller rättare sagt... VAD jag ska lägga dom på. (Har haft barnkalas med 10 barn och lika många vuxna idag, kan inte tänka riktigt rätt :-) )

 
Morten Egtvedt

Morten Egtvedt

5 oktober 2008 00:47

Så bra at du skal til Texas! Tror du at vi greier å lure med Ann-Louise også...? :-))

Morten & Cecilie

http://www.hundetrening.no

 
Ingen bild

Maria Y

5 oktober 2008 01:02


Tjaa, vi får väl leta upp några stiliga hingstar som är till salu :-)
Hon har ju ingen Texashäst i samlingen - ännu!

 
Ann-Louise

Ann-Louise

5 oktober 2008 08:22

Hmmmm det där hörde jag ;-I....

Hi hi det ligger kanske något i det. Loke måste ju ha en kompis fniss fniss....:-)

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
lotta

lotta

6 oktober 2008 07:41

Coola saker du hittar på farstun då!! Vad kul att läsa här och mycket intressant.
Har denna blogg som favorit!

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Tina

Tina

6 oktober 2008 15:45

Aj då, jag visste väl att det var en hake :-)
Tina

http://workinglabs.wordpress.com

 
Patrik

Patrik

6 oktober 2008 21:23

Jag blir avundsjuk. Nån gång ska jag också.

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Vendela&Dagny

Vendela&Dagny

7 oktober 2008 07:52

Tack! Det hoppas jag också på! Härligt att vara sin egen chef=)

http://fyrbent.blogspot.com

 
Emelie

Emelie

12 oktober 2008 20:05

Vad kul att du ska på Expo! Eva och jag åker till Expo i Providence i mars! :)

http://www.klickerem.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 november 2018 15:28

    Det här har vi ju gjort några gånger i år. Kommit fram till fas Uppsittning i igångsättningen. Pirrigt som attan. Inte för vad Boogie ska göra (det där ofrivilliga ryttartappet var en ren olyckshändelse, så det så...Ingens fel...utom möjlige...

Av Maria - 30 oktober 2018 11:19

Det blev mycket mer än 60 dagars rehab. Det blev nya utredningar, nya behandlingar, nya igångsättningar, nya bakslag och ännu mer utredning och behandling. Nu är det nog färdigutrett och färdigbehandlat och vi är inne i en väldigt varsam och långsam ...

Av Maria - 13 juni 2018 22:41


Idag har jag suttit på Boogie för första gången på bra länge. Det var ju tydligen väldigt viktigt att just rida, tyckte veterinären. Vi skrittade våra öppnor och slutor i alla väderstreck i barbackapadden. Det var mysigt men lite småsömnigt på ...

Av Maria - 13 juni 2018 22:36


Powerwalk på rakbanan med härligt underlag. Medföljande pleasurehäst hälsar att han HATAR att promenera i kossehästtempo. Han får småjogga och det är jobbigt ju... ...

Av Maria - 9 juni 2018 09:59

Vi har knögglat med en hälta som kommit och gått under några månader. Vi har också haft turen att få den utredd av en veterinär som känns väldigt ?modern? i sitt förhållningssätt både i hästhanteringen och det medicinska. Så Boogie har fått gå ute på...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards