Direktlänk till inlägg 7 december 2012

Mera snö!

Av Maria - 7 december 2012 15:44


Kupévärmare är bra!


 


Ledig förmiddag och ingen snöstorm!


 



Äntligen uteritt i riktig snö! Jag har längtat lika mycket som fanatiska snöskoteråkare! Det här är banne mig det bästa med Sverige! Jag skojar inte! En galopp i lössnö på pigg och frisk Boogie är verkligen den optimala ridupplevelsen för mig! Jag är helt säker på att hon älskar det lika mycket som jag! Så fort hon känner att underlaget funkar bjuder hon galopp. Mjuk och fin och rund i sprången. Lite hopp och skutt också i allmän glädjeyra i början. Hade jag engelska sadeln skulle jag väl hamna mellan hennes öron, men nu har jag ju inte det! Hon slutar snällt när man ber henne också, men kan ”glömma bort sig” i nästa uppförsbacke. En glad häst är en rolig häst att rida, så det gör inget!


 


Militärerna hade tyvärr plogat bitvis. Vad ska det vara bra för, de har väl bandvagnar? Nåja, det var ok underlag där också, om än inte lika konditionskrävande!

Härligt alltihopa, hur som helst!


I morgon är det Trailträning med Ranchtrailtema!

Jag har förberett mig med lite nytt träningsmaterial:


 


Något som inte förändrats sedan jag gled över från hundträning till hästträning är min benägenhet att släpa runt på skrymmande (och i den ovetande omvärldens ögon märkliga) träningsprylar i bilen. 

Familjen får väl vara glad att jag aldrig fastnat för apportering och fyllt frysen med döda kråkor i alla fall!


Nu ska jag åka och hämta febriga ungar på skolan. Undrar om de får plats i hundburen?


 
 
Ingen bild

Erika

7 december 2012 16:10

Låter som en underbar tur :D
Det är inte bara militärerna som använder sig av området; polisen som tränar hundar och så håller även staten (?) på att gallra skog - många fina skogsstigar har förstörts :( Men iaf en förklaring till varför det bitvis kan vara plogat

Maria

7 december 2012 16:33

Jo jag har märkt att det kan vara ganska befolkat! Kossehästen har koll på allt som rör sig i skogen och är väldigt hundintresserad. Men idag var det tomt och tyst! Bara dina o Patriks spår tror jag ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 november 2018 15:28

    Det här har vi ju gjort några gånger i år. Kommit fram till fas Uppsittning i igångsättningen. Pirrigt som attan. Inte för vad Boogie ska göra (det där ofrivilliga ryttartappet var en ren olyckshändelse, så det så...Ingens fel...utom möjlige...

Av Maria - 30 oktober 2018 11:19

Det blev mycket mer än 60 dagars rehab. Det blev nya utredningar, nya behandlingar, nya igångsättningar, nya bakslag och ännu mer utredning och behandling. Nu är det nog färdigutrett och färdigbehandlat och vi är inne i en väldigt varsam och långsam ...

Av Maria - 13 juni 2018 22:41


Idag har jag suttit på Boogie för första gången på bra länge. Det var ju tydligen väldigt viktigt att just rida, tyckte veterinären. Vi skrittade våra öppnor och slutor i alla väderstreck i barbackapadden. Det var mysigt men lite småsömnigt på ...

Av Maria - 13 juni 2018 22:36


Powerwalk på rakbanan med härligt underlag. Medföljande pleasurehäst hälsar att han HATAR att promenera i kossehästtempo. Han får småjogga och det är jobbigt ju... ...

Av Maria - 9 juni 2018 09:59

Vi har knögglat med en hälta som kommit och gått under några månader. Vi har också haft turen att få den utredd av en veterinär som känns väldigt ?modern? i sitt förhållningssätt både i hästhanteringen och det medicinska. Så Boogie har fått gå ute på...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards