Direktlänk till inlägg 9 februari 2013

Rapport från sjukstugan

Av Maria - 9 februari 2013 13:45


Boogie verkar inte ha ont i hoven längre. I alla fall inte på mjuka underlag. Det lilla linkande som kvarstår på hårt underlag är svårt att utvärdera eftersom hon saknar sko på hoven och old mac booten inte ger samma stötdämpning som hennes normala skor med sula. På mjukt underlag, som i ridhuset och ute i snön kan hon nästan beskrivas som yster.


Det finns flera tecken på att hon ledsnat på isoleringen. Igår ålade hon ut när jag skulle köra in skottkärran. Hon klev i väg till kompisarna som stod vid staketet några meter bort. Det var inte komplicerat alls att hämta henne, bara lite ovant att ha en rymmar-Boogie!


 


Jag har låtit Hottis komma och äta lite med henne medan jag mockar. Alltid lite sällskap, tänkte jag. De är ju vana att äta ihop sedan tidigare och har så väldigt bra koll på varandra. Jag känner mig väldigt trygg med att de är justa mot varandra. När vi reser och tävlar tillsammans behöver vi kunna hantera dem på detta vis, så det är bra att underhålla det. Men - nu har jag blivit informerad om att jag inte får göra så här av säkerhetsskäl, så jag kommer naturligtvis inte att fortsätta med det. Bara man känner till gårdens regler är det inte svårt att följa dem!


I natt hade hon klätt av sig täcket. Jag begriper inte hur, för alla spännen var fortfarande knäppta! En annan hästs tomma höpåse befann sig inne i hennes avdelning också! Vad är det för partajande på nätterna?


 


Idag passade vi på att ta med Boogie på en aktiveringspromenad i skogen.

Mycket uppskattat! Klättra, skutta över stockar och leta mat!


 


I sällskap med snömupparna!


 









 
 
Ingen bild

Kicki

9 februari 2013 14:27

Så skönt att se att det går framåt, så Boogie kan få komma ut till sina kompisar snart o slippa "isoleringen"! :-) hm, ursäkta en kanske korkad fråga...vilka är "säkerhetsskälen" du bryter emot när två supercoola kompisar delar på hö, med ett staket dem emellan? Dom två som är vana minglare tillsammans o säkert gladde sig Boogie åt att få lite sällskap...

Maria

9 februari 2013 18:09

Om reglerna är att man inte får fodra på uteplatsen, så gäller den för alla. Även coola quarterhästar som känner varandra väl. Vi glömmer lätt att alla hästar inte är som våra...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 november 2018 15:28

    Det här har vi ju gjort några gånger i år. Kommit fram till fas Uppsittning i igångsättningen. Pirrigt som attan. Inte för vad Boogie ska göra (det där ofrivilliga ryttartappet var en ren olyckshändelse, så det så...Ingens fel...utom möjlige...

Av Maria - 30 oktober 2018 11:19

Det blev mycket mer än 60 dagars rehab. Det blev nya utredningar, nya behandlingar, nya igångsättningar, nya bakslag och ännu mer utredning och behandling. Nu är det nog färdigutrett och färdigbehandlat och vi är inne i en väldigt varsam och långsam ...

Av Maria - 13 juni 2018 22:41


Idag har jag suttit på Boogie för första gången på bra länge. Det var ju tydligen väldigt viktigt att just rida, tyckte veterinären. Vi skrittade våra öppnor och slutor i alla väderstreck i barbackapadden. Det var mysigt men lite småsömnigt på ...

Av Maria - 13 juni 2018 22:36


Powerwalk på rakbanan med härligt underlag. Medföljande pleasurehäst hälsar att han HATAR att promenera i kossehästtempo. Han får småjogga och det är jobbigt ju... ...

Av Maria - 9 juni 2018 09:59

Vi har knögglat med en hälta som kommit och gått under några månader. Vi har också haft turen att få den utredd av en veterinär som känns väldigt ?modern? i sitt förhållningssätt både i hästhanteringen och det medicinska. Så Boogie har fått gå ute på...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards