Alla inlägg den 9 februari 2013

Av Maria - 9 februari 2013 18:41


Tveksamt om Hottis är en Youth häst egentligen? Jag tycker han utvecklas till ett prima tanthästämne... Select Deluxe liksom.

Här är han jätteglad och tycker det är riktigt kul att få "rejsa" i skogen. På sitt lilla vis...

Fortare än så här går det inte.


Om hans bakben nu bara kunde sluta växa och låta fronten hinna i kapp...och sedan stanna där...

Stor risk annars att den här tanten kommer att behöva vinsch för att komma ombord när det blir hennes tur att ta över.

Fast det ska nog inte vara några problem att handikappanpassa denna coola kille.    





Av Maria - 9 februari 2013 13:45


Boogie verkar inte ha ont i hoven längre. I alla fall inte på mjuka underlag. Det lilla linkande som kvarstår på hårt underlag är svårt att utvärdera eftersom hon saknar sko på hoven och old mac booten inte ger samma stötdämpning som hennes normala skor med sula. På mjukt underlag, som i ridhuset och ute i snön kan hon nästan beskrivas som yster.


Det finns flera tecken på att hon ledsnat på isoleringen. Igår ålade hon ut när jag skulle köra in skottkärran. Hon klev i väg till kompisarna som stod vid staketet några meter bort. Det var inte komplicerat alls att hämta henne, bara lite ovant att ha en rymmar-Boogie!


 


Jag har låtit Hottis komma och äta lite med henne medan jag mockar. Alltid lite sällskap, tänkte jag. De är ju vana att äta ihop sedan tidigare och har så väldigt bra koll på varandra. Jag känner mig väldigt trygg med att de är justa mot varandra. När vi reser och tävlar tillsammans behöver vi kunna hantera dem på detta vis, så det är bra att underhålla det. Men - nu har jag blivit informerad om att jag inte får göra så här av säkerhetsskäl, så jag kommer naturligtvis inte att fortsätta med det. Bara man känner till gårdens regler är det inte svårt att följa dem!


I natt hade hon klätt av sig täcket. Jag begriper inte hur, för alla spännen var fortfarande knäppta! En annan hästs tomma höpåse befann sig inne i hennes avdelning också! Vad är det för partajande på nätterna?


 


Idag passade vi på att ta med Boogie på en aktiveringspromenad i skogen.

Mycket uppskattat! Klättra, skutta över stockar och leta mat!


 


I sällskap med snömupparna!


 









Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards